Apa maksud Menanti Februari yang sebenarnya?

Selamat pagi... Entri kali ini santai2 je sebabnya rasa geram sangat tak terluah...gara-gara sebuah drama melayu...kadang bila difikirkan perkara ini reflek kehidupan kita di alam realiti...Jadi saya risau kalau yang berlaku itu disekeliling kita.Lebih baik saya luahkan rasa ini supaya semua tahu tentang ini dari sudut pandang peribadi saya. Biasalah hidup kadang tersungkur,kadang bangun...tetapi kala hati diketuk supaya sedar,hargailah sebelum hidup gelap selamanya...ok jom baca apa saya nak cerita tentang "Menanti Februari" setakat episod 3.Rasa tak sanggup nak teruskan tengok sampai ending.Barisan pelakon mantap bawak watak masing2 sampai saya geram yang sangat mendalam. Menanti Februari

-Ari
kahwin slps bljr
workaholic
utamakan kerja
abaikan isteri yang baru kahwin
benarkan kawan lelaki teman isteri dia ke mana2
isteri sakit diabaikan
good looking tp hmmm...
family masalah wlpn kaya
janji xpernah tunai
tak cemburu langsung
kerja sampai tak ingat tanggungjawab dalam agama
panas baran suka suki tampar isteri

-Fiza
kawan baik bertukar jadi isteri kepada kawan baik(ari)
kahwin selepas belajar
tak kerja
manja
kadang tak memahami kerja suami
kadang2 tak jaga batas wlpn dgn kwn baik sendiri dan suami
mengandung pun tak bagitau suami tapi kawan baik tau dulu

-Eddy
kawan baik ari dan fiza
suka fiza tapi simpan dalam hati
bekerja besar tetapi fleksibel
baik,nasihat kawan
sejenis ikut je cakap kawan
tak jaga perhubungan dengan fiza,isteri kawan baik
belajar agama
background family baik
good looking... ;)
setia(xsesuai sbb dh jd isteri orang)
jujur
penyimpan rahsia (tapi xkena tempat)

Sengaja saya senaraikan semua ni...Dalam 3 watak ni,kalau ditanya suka yang mana,rasa nak pilih eddy...cuma komen keseluruhan semua tak jaga ikhtilat...

Tu puncanya kalau kawan baik 2 laki 1 perempuan.sama jugak kalau kawan 2 laki 2 perempuan...pokok pangkalnya kawan lelaki dan perempuan.

Sakit hati cheq oi...Tu la byk bkwn lain2 jantina ni,takut nnt dh kahwin,muncul sejarah,xke sakit hati isteri atau suami.

Tetapkan jarak sampai masa.InsyaAllah...Takdir Allah tu pasti...Jangan ikut sangat hati dan drama tv tu...Dah la skrip drama boleh di teka sbb biasa sgt.

Cuma saya ternanti-nantikan apa yang dimaksudkan dengan menanti februari...

Tu je punca saya tengok,februari bagaikan milik saya... insyaAllah nanti kalau geram lagi saya tambah review episod 4 dan ke atas,kalau rajin tengoklah. Harapnya sudah2lah cerita melayu macam ni,cuba buat mcm cerita indonesia islami,arab,orang putih,orang korea jepun...cerita yang penuh kosa kata dan makna tersirat bukan sekadar cinta semata2...



Comments

Popular posts from this blog

(Review) Cinta Potato Spring

(Review) Raudhah,Aku Mencintaimu Kerana Allah